tisdag 12 januari 2021

En snabbvisit till KiAs butik

Hej på er!

Jag tog en sväng till KiAs butik scrap och design i Bräkne Hoby i lördags och hade jättekul! Butiken ligger i Blekinge mellan Karlshamn och Ronneby. Det är ju så tråkigt att man inte kan åka runt och besöka affärer hur som helst i dessa pandemitider så jag tänkte ta med er på en virtuell och smittsäker tur istället! Om man aldrig har varit i denna scrapbutik så kan man ju undra om det är en liten eller stor butik och om den har någon särskild specialitet.

Butiksägarinnan Kristin och hennes medhjälpare hade gjort allt vad de kan för att förhindra smittspridning med munskydd och visir på, handsprit både i entrén och vid kassan m. m. Det första man möts av är denna charmiga gamla skottkärra som visar vägen in och man vet att man har kommit rätt.

                                                            Följ med mig in på en liten sväng!


Det första jag slås av när jag kommer in är att det är en väldigt stor butikslokal. Kristin berättade att den är 200 kvm så enligt de nya pandemireglerna får 20 personer vistas samtidigt i denna butik. Jag hade planerat med Helen, som är ny i designteamet att hon skulle bläddra igenom KiAs mönsterpapper lite snabbt medan jag filmade och så skulle jag kunna visa det här, men det var fler papper än vad jag hade räknat med. Det finns fler saker i butiken än vad det finns i webbutiken för tillfället så jag väljer att ge er ett litet smakprov nu och återkommer i ärendet istället.  Detta bloggverktyg säger att max storlek för uppladdade filer är uppnådda så andra och sista filmen för idag får bli en länk. Tryck här för video med KiAs bakgrundspapper 

Jag skulle vilja passa på att ge ett tekniskt tips om du blir sugen på att följa t. ex. denna blogg eller en annan blogg och inte vill gå in och leta efter ett nytt inlägg med risk för besvikelsen för att det inte kommit något nytt och du lagt ned tid på letandet i onödan. Då kan du ladda ner en app, som gör det åt dig.  Man kan ha notiser på på den och då kommer det nya inlägget till dig och du behöver inte söka upp det. Man missar inte ett enda inlägg hos sina favoritbloggar. Det tycker jag är smart!

Det finns säkert många olika appar som klarar detta. Här kommer ett exempel för iPhone:    My Blogs












Tack för denna gång! Hoppas ni hade roligt! Nästa gång kanske jag även törs visa något som fick följa med mig hem från KiAs butik i lördags.                    
                                                                                                😊Katja Wisén



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar