tisdag 19 januari 2021

Vinterfärgen Lila

Jag har alltid tyckt att lila är en "vinterfärg", kanske för att himlen, en kall och klar vinterskymning, kan skimra i blått/lila. 

Alltså börjar jag mitt bloggande hos KiAs Butik Scrap och Design, med att visa hur jag skapade min lilla lila tavla. 

Som utgångspunkt började jag med KiAs A4 papper "Ansikte Akvarell i lila toner". 

Först valde jag ut några färger som passade med färgerna i ansiktet, Dylusions Acrylic Paints i färgerna "crushed grape, laidback lilac och calypso teal".


Det fick bli en A4 canvastavla (tunn) att måla på eller att "kladda på". Här är det moment jag tycker är svårast, att använda lagom med färg, inte för mycket så att allt täcks men inte heller för lite, så att det inte syns.  

Rätt som det var fick jag för mig att ta in en färg till - melted chocolate- men det blev inte riktigt som jag tänkt mig så det täckte jag över som ni kommer att se på slutresultatet. Det jag tyckte om här var att jag hittade "collage paper" från Tim Holz i mina gömmor som jag provade här och det blev en härlig effekt tyckte jag. Jag älskar siffror och bokstäver.

Det fick bli att täcka över det bruna med lite vitt, och då använde jag Dylusions Dyalog Stencil "Stencil it too". Det blev lite bättre. 

För att ansiktet skulle smälta in i tavlan, rev jag kanterna till en form jag ville att ansiktet skulle ha och skuggade dem med svart och lila "scribble sticks" från Dina Wakley.

Till kroppen och "håret" stämplade jag olika Dylusions Cling Stamps på papper från Dina Wakley's bok "Mixed Media Collage Collective" och klippte ut. 


Slutresultatet- min lilla lila tavla.

Det var allt för denna gång, vi ses snart igen!
Kram 💕
Helen     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar