tisdag 2 februari 2021

Februari = Alla hjärtans dag-kort

 Vad passar bättre att göra i februari än ett Alla hjärtans dag-kort? Jo, det är att göra 5 st! På under 2 timmar! 

Det var ett tag sedan jag gjorde kort men jag visste så fort jag såg Klipparket 076 "Prinsar och prinsessor" hos KiAs att jag skulle göra ett kort med någon av dessa söta grodor som också passade så bra till KiAs Design Paper Pack "Crowns green &white" samt några av KiAs Designs bakgrundspapper.


Först skar jag till vita kort, 15x15cm, från ett 30x30cm cardstock från KiAs, då fick jag fyra kort. Här föddes idén till att det kanske skulle kunna bli fler än ett kort och att korten skulle ha liknande tema. 


För att spara så mycket papper som möjligt skar jag ut en fyrkantig bit från pappret jag hade bestämt mig för att ha som matta för att använda det senare på kortet. 

 
Till den rosa mattan tyckte jag att detta fantastiska tegelväggspappret, passade perfekt. Detta gick i både rosa och grönt och blev en bra övergång till mitt grodpapper. 

Jag rev ut en av bilderna från klipparket och tejpade fast den på den lilla rosa fyrkantiga biten som jag tidigare skurit ut ur den rosa mattan - den som spar hon har 😉. På bilden ser ni också att jag har hittat lite bling, och det är "Rhinestones & pearls" från Landstoken som KiAs säljer. 
Klar med kort nr 1.

Jag började likadant med andra kortet men nu använde jag bara KiAs Design Paper Pack "Crowns green & white".
Grön matta som passar perfekt på ett 15x15 kort och sedan på med pappret med gröna kronor, som jag fick skära ned lite grann.
Den lilla fyrkanten som jag skar ut fick bli en matta till den nöjde grodan.
Här fick det bli pärlor istället för rhinestones och det är så smidigt att de sitter fats på en tejpremsa, det blir lätt en snygg och rak linje av pärlor.
Texten har jag skrivit med min Brother H102 märkmaskin. 
Och kort nr 2 är klart.

Ni kanske har listat ut temat. 
Kort nr 3.

Kort nr 4. 

Det sista kortet fick lite chalkade kanter.
Kort nr 5.

Samlingsbild av 2 timmars jobb 😍Nu är jag redo för Alla hjärtans dag, är du?


Det var allt för denna gång, vi ses snart igen!
Kram💕
Helen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar