fredag 12 februari 2021

 Hej igen!

Tack för att du tittar in!

Denna vecka ville jag visa hur man kan göra ett väldigt enkelt kort med hjälp av KiAs fina papper.

Jag har använt ett papper och en tag från "Cute Bear Angels in Blue". Det finns liknande i rosa och grönt. Detta kort kan användas som grattiskort till någon som fyller år eller har fått barn eller liknande.



Jag började med en kortbas på 5,75" x 5,75" (14,6cm x 14,6cm). 
Det fina mönsterpapperet tejpades på några lager med överbliven cardstock som är mindre än mönsterpapperet (för stadga). 
Sedan klippte jag ut den fina tagen och stansade ut GRATTIS texten (stansade ut 3 stycken och limmade dem ovanpå varandra för att göra den lite upphöjd och stadigare).
 Tagen monterades på en överbliven bit cardstock , som klipptes aningen större än själva tagen. Jag gjorde ett litet hål på tagen och rakt igenom mönsterpapperet. Satte sedan fast en guldfärgad hjärtformad brads. Sedan limmades mönsterpapperet fast på kortbasen. På detta viset gömmer man låsningen av bradsen så att ingen gör illa sig på den.

Efter det satte jag Nuvo Glitter Gloss penna på kanterna runt hela kortet samt kanterna runt tagen och även på översta lagret av GRATTIS texten.  Texten limmades på kortet.
Som en liten finish satte jag Glossy Accent på björnarnas näsor samt över GRATTIS texten.
När jag vet vem som ska ha kortet kommer jag lägga till barnets namn och ålder tex... Alva 2 år i botten på kortet.
Snabbt och enkelt! Nästa gång kommer jag visa ett lite mer avancerat kort. Ha en underbar vecka!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar