fredag 9 april 2021

 

Jag tycker mycket om den här stämpeln, men har inte använt den så mycket som jag skulle velat för att jag inte tyckte mig inte riktigt ha tid att färglägga den. Har på senare tid sett en del olika kort där stämpeln förblivit svartvit och man har istället lagt ner energi på bakgrunden. Så det ville jag prova idag.

Jag började med att stämpla upp blomman på en vit cardstock med Versafine Black Onyx Ink och embossade blomman på cardstocken med Clear embossingpulver. 

Därefter stämplade jag upp blomman även på Masking Paper, klippte runt motivet och fäste den över blommman på cardstocken.


Jag använde sedan dessa fyra Distress Oxides med hjälp av Rangers Blending Tool:


Först Tattered Rose närmast blomman, därefter Frayed Burlap och därefter tog jag en prickig stencil och tryckte med hjälp av Blending Toolen dit lite olika hårt med Fired Brick. 





Ground Espresso användes runt kanterna och till att stämpla lite här och där bitar av en gammal textstämpel.Sedan sprayade jag lite med vatten över hela, lät det sitta en stund och lyfte sedan bort (med hjälp av en bit hushållspapper) lite droppar innan det torkat helt. Lite droppar av Ground Espresso och Fired Brick utblandat med vatten stänkte jag dit med hjälp av en liten pensel.


      


Sedan tog jag bort Masking Paper, monterade min färglagda bit på en svart cardstock och sedan på en kortbas av Craftfärgad Cardstock. Till sist satte jag dit en textremsa från ett av mina favoritkit från Hänglar och Wings och dekorerade med några halvpärlor.


    


Jag hoppas att detta var något som ni har glädje av! Lämna gärna kommentarer och frågor nedan så ska jag försöka svara så snart som möjligt!

Önskar dig en underbar vecka fyllt av glädje och skapande! På återseende! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar