fredag 29 januari 2021

Eftersom alla hjärtans dag närmar sig med stormsteg tänkte även jag bidra med ett kort.
Det är en fin högtid tycker jag. Man har många möjligheter att glädja någon med ett kort, ett telefonsamtal, en blomma eller något annat. 








Jag gillar verkligen Hänglar och Wings stämplarna, i detta kort med kuvert har jag använt stämplar från tre av deras set:
Hjärtevänner
Sjöfolk  
Gert och Gertrud

Jag började med att rita ett hjärta och klippa ut kortbasen i röd cardstock. 
Sedan stämplade jag upp motivet och färglade det med mina Copics. 
Hjärtana fick lite Glossy Accent på sig.
Jag stämplade texten på insidan av kortet och text och hjärtan på kuvertet.
Nästa steg var att köra kortbasen med en embossingfolder genom min Big Shot för att skapa lite textur på den.
Sedan dags att montera ihop allt med lim och dubbelsidig tejp.

Jag önskar er alla en härlig helg! Jag finns i butiken nu på lördag om någon har några frågor angående de kort jag gjort hittills eller har önskemål om framtida projekt. Annars syns vi här om två veckor!
Jag hoppas verkligen att ni följer alla härliga inlägg här på bloggen!
Må så gott och var rädd om varandra! :-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar