fredag 22 januari 2021

Sopa ut julen och minnas...

Varför inte göra ett par sista sidor med jultema innan dessa papper och stämplar göms undan tills nästa jul? Jag gjorde ett par art journal-sidor där jag kan skriva några ord om hur denna julen varit. 
Jag har märkt att jag gärna gör två sidor samtidigt med ungefär samma teknik. De blir alltid lite olika och jag kan förändra det jag inte gillade med den första till nästa. Men mest fokus på den ena av mina sidor blir det i detta inlägg. 
Först en bakgrund med mönsterpapper från Kias Design, diverse washitejp och för att tona ner det hela lite impasto paint i två olika blå nyanser. 


Fick inspiration av washitejpen och stansade ut cirklar (julgranskulor) av jultomtarna på Kia Designs ena klippark, Christmas Vintage Collection.


För att få lite mer liv i bakgrunden stämplade jag. Lite med Versa Fine Clair dyna i mörkbrun och en Versa Color i guld. Versa Fine Clair är relativt ny för mig. Funkar att stämpla på allt men stämpeln halkar gärna lite på blanka underlag. Den tar lite tid att torka men blir bra!

 

Sedan nyttjade jag washitejpen och hängde upp cirklarna i slutet av dem med ett extra snöre. Häftade fast dem i toppen på sidan och kan då skriva mina tankar på baksidan av dem. Det går ju alldeles utmärkt att skriva över hela sidan också. Jul 2020 står det högst upp i hörnet. 2020 och lite doodling med vit PLUS-penna inköpt hos Kia. 


Lite mer stämplat med guld för att få ihop det. Stämplade både på bakgrunden och på cirklarna.


Och bonussidan då? Samma mönsterpapper och washitejp men här syns de bättre då jag bara tog lite svagt med gesso för att tona ner bakgrunden lite. Använde stencil och en häftig, skimrande icing paste (Lucky emerald). Har inte jobbat så mycket med denna sida. Skulle kunna gå tillbaka och göra mer med den eller vara nöjd som den är...Ständigt dessa val!


Men så här ser den ut för tillfället! Bladen från stencilen hamnade till slut på helt rätt ställe runt mitt focal point! Nöjd! 

/Liselott


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar