onsdag 6 januari 2021

Presentation av DT Liselott

Mina alster har ni redan sett under 2020, men jag hänger kvar. Har hållt på en si så där 15 år och utvecklas hela tiden. Jag både scrappar, kör art journal och dekorerar saker och så blir det ett och annat kort också. 

Gillar att ha med foton från livet när jag skapar, som detta till exempel. Förut var det nästan bara layouter i större format men  nu har jag en art journal där jag dokumenterar var vi tagit våra hundpromenader och flera andra där jag testar olika tekniker. 

Dekorerar gärna flaskor, tavlor och askar eller vad annat jag hittar att "recycla". Där finns alla möjligheter att testa allt nytt (vax, rust paste etc) som kommer ut på marknaden och dessförinnan limma på allt möjligt... 

Jag söker gärna inspiration av andra via youtube, facebook och instagram. Då kan jag också ta del av hur de tänker och gör när de skapar sina alster, testa att göra likadant och inflika det jag gillar i mitt eget skapande.

Roligast är färg och kladd och min nyaste grej är gel plate. De har använts flitigt i mina artjournals... Lager på lager med färg, genom stenciler och på gel plate och så avsluta med ett foto och lite text. Ett exempel till vänster. 

Stenciler och annat jag kan göra mönster med är nog det jag inte klarar mig utan...  

/Liselott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar