tisdag 16 mars 2021

ATC kort

Detta med ATC kort har jag aldrig förstått eller provat... förens nu. Jag har ju inte förstått hur kul det är att göra dessa kort och hur söta de blir. Och att man kan testa olika tekniker eller göra mini-layouter på sådan liten yta är både kul och utmanande. Så idag visar jag hur jag gjorde mina allra första ATC kort någonsin.

Jag har ganska många färdiga bakgrundssidor som jag har övat olika tekniker på. Ni vet, det kan ju lätt bli ett "par" sidor när man väl sätter igång med färgerna och stencilerna och sprayerna och ... Så att använda dessa sidor till ATC kort är helt perfekt. 

Denna bakgrund har jag använt mig av Dylusions Paints "Fresh lime", "Dirty Martini" och "Calypso teal". Färgen har jag "smetat" på med våtservetter och därefter använt stenciler för att få lite mönster.
Det passade bra att dela pappret i 6 delar som var i storlek, som ett ATC-kort ska vara 2,5x3,5 tum (6,4x8,9 cm), så då fick det bli en serie på 6 kort. Tyvärr förstördes ett kort under den kreativa processen, så det blev 5 kort till slut.
Jag valde även att stämpla på korten och nu i efterhand så hade det varit enklare att göra det innan jag delade på pappret men det är så man lär sig - av sina misstag. 

Jag bestämde mig för att köra ATC kort "Dyan Reaveley"-style då jag redan hade "hennes" färger och stenciler på korten, så då valde jag att stämpla upp stämplarna från Dylusions "Star Struck". 

Dags att färglägga stämplarna och det gör jag med dessa sprayfärger.

Det blir riktigt bra att måla med sprayfärgerna. Man plockar upp lite ink med en pipett och sedan använder jag mig av en vattenpensel som jag tvättar av mellan de olika färgerna. Man kan naturligtvis ha en pensel till varje färg men det är inget måste.

Här ser ni vad orden Remember kommer från. KiAs säljer många av dessa produkter som jag har använt mig av idag bl a creative dyary stickers.
Då är det bara att sätt ihop detaljerna på korten.

På baksidan av varje ATC kort skriver du information om kortet/korten och tillverkaren. De rubriker som jag valde var dessa.
No, eller nummer på svenska, där ska du skriva vilket kort det är i serien ex nr 2 av 5. Jag valde att skriva på engelska men du kan välja vilket språk du vill. 
Titeln för dessa kort blir: Remember

Så här blev ATC korten denna gång och de var så roliga att göra. 

De finns i KiAs Butik (förutom nr1 som jag behåller) om du vill byta med mig. Lämna ett ATC-kort som du har gjort och välj ett av mina (eller DT Katjas, som också finns där) så byter vi med varandra.

Där hittar du även dessa ATC kort att byta om du vill. 
Titel: Beautiful
Titel: Positiv och negativ

Det var allt för denna gång, vi ses snart igen!
Kram💕
Helen









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar