tisdag 6 juli 2021

10-årsjubileum för KiAs butik

I dagens inlägg tänkte jag visa hur du kan använda dig av den roliga tekniken servett-decoupage samtidigt som jag vill säga stort 🎉GRATTIS till KiAs Butik som firar 10 år 🎈med ett jubileum nu på lördag.


Jag började med tre trärena hjärtan från KiAs, som jag färgade in med akrylfärg från Dina Wakley.
För att få lite olika nyanser och inte få så heltäckande med färg, doppade jag färgpenseln i vatten lite då och då.

Det gäller att "skala" bort alla servettens lager för att endast arbeta med det allra översta lagret i decoupagetekniken.
Ett tips! För att lättare riva servetten där jag ville ha kanterna "målade" jag med vatten och drog lite lätt isär servetten. 

Dessa färger från Dina Wakley finns i KiAs Butik. Färgerna heter Rosy, Eggplant och Magenta.
För att få servetterna att fästa använde jag deccoupagelack som användes både under och över servetten.
Ett annat tips! Sätt en liten färgklick på korken på Dinas färgflaskor, så ser du vilken färg det är om du har flaskorna stående i en låda.

Hjärtat till vänster: Jag provade att fästa servetten först, för att sedan måla över med färg.
Hjärtat till höger: Jag provade att först måla och därefter fäste servetten. 
Här är det en smaksak men looken som jag var ute efter var som hjärtat till höger så så fick det bli, först färg och därefter decoupage.

Runt kanterna använde jag mig av den mörkare färgen, Magenta och färgen Rosy hamnade lite överallt. Den var lite skimrande och det gillade jag. Allra ytterst på kanterna använde jag mig av lite Wax Metallic i färgen Indian Pink.

Rosor från KiAs i nästan samma färg som den mörka Eggplant från Dina Wakley
och andra pappersblommor från YouDo som jag färgade in i samma färger som jag använde på hjärtat. Det fick också bli lite Rosy färg på rosorna.

Än en gång, GRATTIS KiAs Butik för 10-års jubileet🎉

Nu hoppas jag att du har möjlighet att komma på lördag för att fira att KiAs Butik fyller 10 år och för att kunna ta del av alla erbjudande under just denna dag i butiken. Jag och DT Joanna kommer att vara på plats mellan 12-14 för att visa vad man kan göra med gel plates och distresser/akrylfärger.

Det var allt för denna gång, vi ses snart igen (kanske på lördag)
kram💕
Helen



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar