fredag 16 juli 2021

 I lördags hade vi 10 års jubileum hos KiAs butik! Så roligt!!

Jag hade äran och glädjen att dema Gelli Plate tillsammans med Helen. Så många ni var som kom och frågade och pratade och diskuterade. Det var härligt att äntligen få träffa många av er scrappare igen!! 

Jag visade hur man kan använda Distress Oxides tillsammans med Gelli Platen och Helen visade akrylfärger med Gelli Platen samt Dina Wakley inspirerade alster. Så häftiga! 

Jag fick massor av alster att använda, så idag tänkte jag visa tre olika kort där jag använt stora och små  bitar från dessa.

Det första är gjort av överblivna/bortskurna bitar från Cardstock som färgats med Distress Oxides med hjälp av Gelli Platen, stenciler och diverse andra tillbehör.

Detta kort är 4,25" x 5,5"


Jag skar ner bitarna i olika bredder och limmade dem på ett vitt ark. Hela det arket limmades på en kortbas. 

Löven, ordet hugs och hjärtat är också färgat med hjälp av Gelli Platen och Distress Oxides. 

Sedan limmade jag på löven och efter det ordet Hugs - bakgrunden till ordet är vitt och lagt i tre lager för att skapa lite dimension.


 Hjärtat limmades också dit med det hjärtmönstrade vita bandet bakom.
Till sist satte jag dit lite Crystal Drops här och där i färgen Grey Mist, Dessa droppar är lite genomskinliga och låter därför färgen under skina igenom lite.






Dessa två kort gjorde jag också med bakgrunder som färgats med hjälp av Gelli Platen och 
Distress Oxides:


På detta kort är bakgrunden fäst på en vit matta som fästs på en enfärgad kortbas i passande färg.
Sedan har jag lagt tre lager ovanpå varandra av den vita hjärtringen och stansat ut ordet kram och limmat i mitten. Superenkelt, men jag gillar det!! 
Kortet är 6 3/8" x 4 1/4".


Detta är ett minikort. Bara 3" x 4". Passar jättebra att ge tillsammans med en blomma eller chokladask till någon. Här har jag stansat ut tre lager av Diesen (med alla orden och ramen) och limmat ovanpå varandra och limmat ovanpå den färgade bakgrunden. Allt är sedan fäst på den färgade bakgrunden. Snabbt och enkelt!

Hoppas vi snart kan ses på fysiska träffar. Jag längtar efter att träffa er alla och pyssla tillsammans och lära mig en massa nytt av er! Sköt om er själva och varandra!
/Joanna :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar