fredag 2 juli 2021

 Idag tänkte jag göra en liten jämförelse mellan Distress Inks och Distress Oxide Inks. Det är ju alltid svårt  att visa färger exakt via bloggen så korten kommer att finnas hos KiAs butik i samband med tioårsjubileet för påseende.

Min upplevelse är att Oxide Inks blir lite ljusare och mattare i färgen.

Dessa färger var de enda som användes till dagens kort: Peacock Feathers och Salvaged Patina.




Först tog jag två bitar cardstock 4,25" x 5,5" körde dem genom BigShoten med varsin bakgrundsdies. Sedan färgade jag in dem med hjälp av Blending Tools med ovanstående färger. Först den ljusare färgen över hela och sedan den mörkare runt kanterna och en bit in.


Sen sprayade jag båda arken med lite vatten , lät ligga några sekunder och lyfte sen upp det blöta med lite hushållspapper. Låt torka. 

Under tiden tryckte jag ut de rektangulära ramarna och ovalerna ur samma sorts cardstock med hjälp av Big Shoten. Jag limmade en bit foam (lite mindre än de fyrkantiga ramarna) bakom varje rektangel och limmade fast dessa på bakgrunderna. Allt ihop limmades fast på varsin kortbas.

Ovalerna färgades in på samma sätt som rektanglarna.

   

Även blommorna var två olika dies och jag tryckte ut 3-4 stycken av varje sort.                                    De limmades ovanpå varandra så att de blev tjockare och sedan limmades en blomma på varje oval.


Efter det återstod bara att dekorera med lite halvpärlor och en liten textremsa.



"Du är inte ensam"-kortet är gjort med vanliga Distress Inks och "Tänker på Dig"-kortet är gjort med Distress Oxide Inks. 

Jag hoppas verkligen att du kan komma på tioårsjubileet 10 Juli. Det kommer att bli mycket roligt med Demos och säkert en del bra erbjudanden....

Jag kommer att vara där och ser fram emot att träffa dig på plats!! :-)

Ha en härlig vecka!!

//Joanna






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar