tisdag 17 augusti 2021

Back to school 🎒 đŸ«

Ja, nu Ă€r de flesta semestrar slut och snart sĂ€tter skolorna igĂ„ng. Jag har alltid tyckt att det Ă€r lite speciellt nĂ€r ett nytt lĂ€sĂ„r sĂ€tter igĂ„ng, kanske för att jag arbetar som lĂ€rare, men rutinerna kommer tillbaka samtidigt som jag fĂ„r en ny start. SĂ„ detta Ă€r en tid att fira och det tĂ€nker jag göra i dagens inlĂ€gg med nya ATC kort. Hör gĂ€rna av er om ni vill byta med mig. 


Under KiAs 10 Ă„rsjubileum visade jag hur jag anvĂ€nder Dylusions paints ihop med Gel plates. Jag gjorde massor av exempel och detta Ă€r ett av alla de bakgrunder som jag gjorde dĂ„. 

Ett ATC kort ska vara 2,5''x3,5'' (eller 6,4cmx8,9cm) och denna gĂ„ng rutade jag in hela mitt 30,5cmx30,5cm papper med mĂ„tten för ATC kort för att kunna vĂ€lja bakgrunden. 

Sedan delade jag pappret och valde att arbeta med de fyra rutorna i högra hörnet. De andra sparar jag för att göra fler ATC kort, sÄ hÄll utkik för kommande inlÀgg i höst.

Nya fĂ€rger i KiAs butik Ă€r dessa hĂ€rliga skimmer paints av Dylusions. HĂ€r har jag anvĂ€nt mig av fĂ€rgerna fresh lime och calypso teal. 

Det Àr svÄrt att göra skimret rÀttvisa pÄ bild men man kan kanske ana lite "blÄtt" skimmer pÄ denna bild.

Jag valde att anvÀnda Dylusions clear stamps som heter On the edge, dÀr bÄde vimplarna och kanterna finns med. Att ha rutat in pappret och inte ha delat pappret innan jag var klar gjorde det mycket lÀttare att arbeta med.

Jag fÀrgade in vimplarna med Dylusions ink, stÀmplade med bokstÀver och siffror samt satte dit lite washitape frÄn Dylusions set 6.

Baksidan börjar ta form.


Texten Àr ifylld och det blir ocksÄ titlen pÄ denna serie av ATC kort: back to school.

Redo att bytas med nÄgon...

Det var allt för denna gÄng, vi ses snart igen!

Kram💕 
Helen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar