tisdag 10 augusti 2021

L.O. Pricken över i

Jag köpte röda papper med vita prickar, Paper Maze Nordic ur Dottie collection för att matcha min prickiga klänning. Till dessa hittade jag fint rött papper hos KiA av PION design, Red 1-PD6119. Vitt cardstock har KiA också. Se gärna till att det är syrafritt när du tänkt använda ett foto på.


Jag berättade förut om min Becky Higgins skissbok. Den har inte skisser för layouter med 1 eller 2 foton så därför plockade jag idag fram mitt kompendium från Ulrika Wandler. Hon har en massa skisser både för kort och layouter. Jag rekommenderar dem verkligen.


Skissen jag valde av Ulrika ser ut så här:

Jag valde att rita ringarna på fri hand med en röd Posca-penna. KiA har precis fått in Poscapennor. Jag älskar dem! De går att skriva/rita med på alla möjliga och omöjliga underlag och syns bra på både ljus och mörk bakgrund.  Kom ihåg att få igång pennan om den legat ett tag genom att trycka ner spetsen. Om du sedan tejpar fast papper så lägg inte pappret i pölen från pennan för då blir det en fläck där. Fråga mig hur jag vet det. 

En sådan fläck kan ju döljas med en dekoration. Ändrade mot skissen med den lilla detaljen. Alla gör misstag. Det gäller bara att dölja dem på bästa sätt.

Som bling på hjärtanen använde jag halvpärlorna, som KiA säljer. De passar så bra till mina smycken på fotot.



För ett mindre konstnärligt uttryck använd för all del en tallrik eller kastrullock för mer jämna cirklar.
Med färdig skiss och mönstrade papper tar det faktiskt inte så lång tid att göra en layout. Det prickiga pappret som är utskuret är KiAs Design. Så här blev slutresultatet. 


Ha det gott! Hoppas ni får uppleva en kräftskiva i augusti eller surströmmingskiva om ni föredrar det nu när restriktionerna börjat lättas och många redan fått vaccinationsspruta nr 2.
                       Kram Katja
PS: När blir en layout färdig egentigen? Jag blev sugen på att prova med tallrikar. Så här ser det ut.DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar