tisdag 21 december 2021

Jul, jul, strålande jul...

 Tänk att det är dan före dan före dopparedan idag...

Alla julkort är postade, julskinkan är griljerad och kanske är alla klappar klara. Då är det dags att börja tänka på julbordsdukningen. Något som jag gillar att göra med papper är olika vikningar så jag tänker ge er ett (eller kanske två) tips till dekoration på julbordet. 



Steg 1: Vik ett kvadratiskt papper diagonalt åt båda hållen.

Steg 2: Vik pappret i mitten åt båda hållen.

Steg 3: Tänk varje hörna som en spets och vik in till mittlinjen på båda sidor om "spetsen". 
Lite som att vika flygplan. 

Steg 4: Nu är här många linjer att hålla reda på. 

Steg 5: Linjen vi vill ha är i mitten på kanterna och den klipper du till första "korsningen".

Steg 6: Sedan viker du in en a de mindre "flygplansvingarna" och lägger på ett lager lim, för att sedan lägga på den andra "vingen" och du har skapat en spets. 

Steg 7: Gör likadant med alla hörn. Här ser ni de papper som jag har använt till stjärnorna, KD PP Pin-Up Girl in green floral skirt och Pin-Up Girl in pink shoes

Steg 8: Varning, det är beroendeframkallande...

Det finns många sätt ...
...att använda dessa stjärnor på...
...och ni kan säkert komma på fler...

Nu vill jag önska er alla en riktigt God Jul 
och tack för att ni har hängt med mig här på KiAs blogg under ett helt år.

Vi ses 2022!
Kram 💕
Helen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar