fredag 3 december 2021

 Jag hade lovat kort med glittrig bakgrund så här kommer det sex stycken som kompensation för att jag uteblev förra gången (sjukdom i familjen).





Jag använde mig även denna vecka av de färdiga kortbaserna (med tillhörande kuvert) som KiA har i butiken:


Jag inspirerades av ett kort som jag såg på YouTube gjort av antingen Jennifer McGuire eller Justine Hovey (ber om ursäkt, men jag kan inte minnas vem av dem det var!) . Tyckte det blev väldigt snyggt med svart och guld, så det ville jag använda.

För att göra en sån här bakgrund så kan man ju göra på flera olika sätt. Idag har jag använt mig av stenciler som jag köpt från KiAs och Nuvo Glacier Paste i färgerna Golden Era och Quicksilver:

   


På det röda kortet använde jag stencilen direkt på kortbasen och på de andra korten tog jag en svart vanlig cardstock eller en av dessa:

  


Då blev det så här:

 


 



När jag monterade ihop korten använde jag också dessa papper:

 


Och dessa pärlor samt några andra silvriga pärlor på ett av korten.


Dessutom användes varierande textdies med olika sorters bakgrunder, antingen tillhörande till texten eller en oval. På något kort även en tunn remsa av guldpapper eller svart papper. Allt limmades fast på sina platser.

Slutresultatet:

 

 


Önskar er alla en underbar andra advent! På återhörande!

/Joanna :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar