tisdag 22 juni 2021

Creative Journal

 Jag visade två sidor ur min stor "Jumpstart Journal" för ett par veckor sedan. Nu tänkte jag visa några sidor ur min "Creative Journal" som är mindre i storlek men definitivt inte mindre rolig att arbeta i. Jag brukar göra ett par bakgrunder i taget och därefter dekorerar jag med stämplar, cut-outs, citat, doodling, masker, stenciler eller klistermärken. Ofta använder jag produkter från Dylusions, vilket är Dyan Reaveleys märke och en av mina största inspiratörer inom Art Journal/mixed media. 

I KiAs butik finns det mycket roligt från Dylusions, kolla upp det nästa gång du är där. 

Det går utmärkt att använda Cut-outs och klistermärken från Dylusions och ni kommer att se att jag gillar citat. 
Det kan vara redan färdiga citat eller citat som jag skriver själv. Jag försöker också hitta på olika ramar till sidorna, här har jag gjort linjer runt om för att sedan göra zick-zack mönster.

Jag tycker mycket om att använda det jag har på många sätt. Här har jag använt en överbliven ram från använda klistermärken och färgat in med "Dylusions paint - cut grass". Jag tycker att den ramar in texten på ett väldigt bra sätt. 

Här har jag använt glitter embossing på fjärilarna, som kommer från AB Studio, 
allt går att använda och det är det som gör det så roligt.

Collage behöver inte betyda något utan jag gör bara det jag känner för just i ögonblicket. Här har jag rivit kanterna runt ögat på KiAs Klippark 117, Blå akvarell och satt några utklippta ben till.

Ett annat sätt att göra collage är att klippa ut en ansikte från en tidning och använda utklippta stämplar, här har jag använt stämplar från Dylusions. 

Ett litet trick är att rama in allt med en svart penna, då blir det ett helt annat djup.

Det går att göra det mesta i denna lilla bok. Här har jag använt Tim Holz collage paper; idea-ology.
Här ska jag nog skriva in ett citat när jag hittar ett som jag tycker om.

Under sommaren kommer jag att visa flera sidor ur mina Art Journal böcker och det blir min "sommarföljetong" 2021.

Det var allt för denna gång, vi ses snart igen!
Kram 💕
Helen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar